Територіальні органи ДФС
у Закарпатській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Протокол засідання

18.03.2016

Протокол засідання Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Закарпатській області

Дата та час проведення: 15 березня 2016 року, о 13 год. 00 хв.

Місце проведення: м. Ужгород, вул. Волошина, 52

присутні від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС): зареєстровано 23 представників ІГС

Присутні від Головного управління ДФС у Закарпатській області:

Сакалош Юрій Юрійович – заступник начальника ГУ ДФС у Закарпатській області;

Дацюк Алла Володимирівна – начальник відділу комунікацій.

від Закарпатської митниці ДФС:

Гадар Зигмунд Зигмундович - начальник управління організації митного контролю та оформлення Закарпатської митниці ДФС;

Урятій Сергій Володимирович – заступник начальника управління боротьби з митними правопорушеннями Закарпатської митниці ДФС;

Балуєв С.С.  – начальник управління адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання Закарпатської митниці ДФС

Порядок денний

1. Інформування про роботу Головного управління ДФС у Закарпатській області за 2015 рік та січень-лютий 2016 року (Сакалош Ю.Ю., заступник начальника ГУ ДФС у Закарпатській області).

2. Обговорення доцільності створення відділення для обслуговування великих платників податків у Закарпатській області (Волощук М.Г.).

3. Щодо внесення змін до критеріїв платників податків, які мають право бюджетне відшкодування (ст.200.19.3 Податкового кодексу), зокрема включення до критеріїв платників податків, які  надають послуги (Волощук М.Г.).

4. Щодо скасування ПДВ при імпорті основних засобів (Майор І.Ю.).

5. Інформування про роботу Закарпатської митниці ДФС 2015 рік та січень-лютий 2016 року ( Колесніков В.І., начальник Закарпатської митниці ДФС).

6. Розгляд звернення від ТОВ «Бліцарт Продукціон», СП «Ревайвел-Експрес», щодо можливості закриття сектору митного оформлення (Чоп) митного поста «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці ДФС, який знаходиться за адресою м.Чоп, вул. Приозерна,166. (Суліма В.В.).

7. Обговорення проекту Закону про внесення змін до підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів (Горват Р.І., народний депутат України).

8.  Питання транзитного транспорту (Пазина Р.О.).

9. Порядок подання документів для митного оформлення вантажів, комплектність документів та відрахунок 4 годинного терміну (Маркусь М.І.).

10. Різне.

СЛУХАЛИ: М.Г.Волощук, яка привітала усіх присутніх, оголосила кількість зареєстрованих учасників заходу та порядок денний. Прошу затвердити порядок денний:

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 1 порядку денного

СЛУХАЛИ: Ю.Ю. Сакалоша, який повідомив, що у зв’язку з відзначенням на Красному полі у м.Хусті річниці Карпатської України начальник ГУ ДФС у Закарпатській області та начальник Закарпатської митниці не змогли бути присутніми на Громадській раді.

Крім того, Заступник начальника ГУ ДФС у Закарпатській області розповів присутнім про результати роботи Головного управління ДФС у Закарпатській області за січень-лютий 2016 року. Зокрема, протягом січня-лютого 2016 року до зведеного бюджету Закарпаття надійшло 556,3 млн грн податків і зборів, що на 145,7 млн грн більше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року. З них до державного бюджету надійшло понад 200 млн грн, які спрямовуються на загальнодержавні потреби, до місцевих бюджетів – більше 356 млн грн. Ці кошти будуть спрямовані на вирішення потреб місцевих громад. Зауважив, що початок року для бюджетів усіх рівнів відзначився позитивною динамікою за всіма основними податковими платежами.

Слухали: Каламуняк М.М., яка поцікавилась як відобразилось на надходженнях зменшення ставки з 36% до 22%  єдиного соціального внеску.

Сакалоша Ю.Ю., який зазначив, враховуючи всі показники і те, що зросли надходження зі сплати податку на доходи фізичних осіб, кількість підприємств з іноземними інвестиціями, курс валют та інфляції, то можемо констатувати, що надходження не знизились.

Пазина Р.О. запропонував прийняти до відома інформацію про діяльність ГУ ДФС у Закарпатській області:

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 2 порядку денного

СЛУХАЛИ: Волощук М.Г., яка порушила питання обговорення доцільності створення відділення для обслуговування великих платників податків у Закарпатській області. Оскільки таких платників у краї нараховується 19, і всі вони обслуговуються в інших регіонах України. Члени ГР підтримали її та вирішили, що створення такого органу в області є назрілим та необхідним, а також з даною ініціативою потрібно звертатимуться до Голови Державної фіскальної служби України.

Сакалоша Ю.Ю., який зазначив, що Головою ДФС України Насіровим Р.М. було озвучено та підтверджено на зустрічі з Головою комітету Верховної ради України з питань податкової та митної політики Южаніною Н.П., що при кожній обласній ДФС, де кількість великих платників перевищуватиме 10 одиниць, будуть створені офіси з обслуговування великих платників податків.

ВИСТУПИЛИ: Суліма В.В., Кіндрат О.О., Пароконна В.В., Сакалош Ю.Ю., Кілару Ю.О., Волощук М.Г., Пазина Р.О., Мегела М.І., Логойда В.

Пазина Р.О. поставив на голосування питання щодо підготовки звернення до ДФС України щодо створення спеціалізованого відділення по обслуговування великих платників.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 3 порядку денного

СЛУХАЛИ: Волощук М.Г., яка доповіла, що в зв’язку з внесенням змін до Податкового кодексу Законом України № 909 змінено критерії платників, які мають право на бюджетне відшкодування, зокрема з переліку виключено підприємства, які здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40% загального обсягу поставок. Тобто платники, які працюють з давальницькою сировиною, які надають послуги з переробки сировини, не потрапляють у перший реєстр платників на відшкодування ПДВ. Запропонувала внести зміни до ст.200.19.3, зокрема додати до критеріїв підприємства, які здійснюють операції з вивезення товарів/послуг з митної території України у митному режимі експорту, звернутися з даною пропозицією до ДФС України, народних депутатів віз Закарпаття, комітету з податкових та митних питань при ВРУ.

ВИСТУПИЛИ: Пароконна В.В., Пазина Р.О., Сакалош О.О.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 4 порядку денного

СЛУХАЛИ: Радь І.І., який звернув увагу, що на сьогоднішній день стоїть питання залучення інвестицій в Україну і ми часто стикаємось з потенційними інвесторами, які просять проаналізувати чинне законодавство. Доволі часто доводиться обґрунтовувати нелогічні норми, для прикладу, одна з таких – норма ст.197 Податкового кодексу, яка говорить про те, що основні засоби, які ввозяться на митну територію України, потрібно оподаткувати ПДВ. Разом з тим, держава повертає через певний час ці суми. В деяких випадках бувають і великі суми, та інвестор, маючи таке пояснення, не розуміє для чого це. Роблячи аналіз судової практики, ми стикаємось з такими судовими процесами, де відшкодовуються такі суми примусово. Ці та інші норми складають негативне враження для інвестора.

До прикладу, до 2005 року законодавством було передбачено звільнення таких ввезених основних засобів від оподаткування, потім цю норму виключили. Також, у таких країнах як Алжир, Мексика та інші давно відмінили таку норму, чим сприяють розвитку бізнесу. Адже інвестору вигідніше і цікавіше вкладати туди свої гроші.

Запропонував внести зміни до Податкового кодексу України (ст. 197), додавши новий пункт 24 щодо звільнення від оподаткування операцій із ввезення на митну територію України товарів (основні засоби), які ввозяться як іноземна інвестиція, за умови, що ця інвестиція була належним чином зареєстрована.

ВИСТУПИЛИ: Переста Ю.Ю., Логойда В.М., Волощук М.Г., Пазина Р.О., Радь І.І,, Пароконна В.В., Каламуняк М.М., Бережанський М.М., Сакалош Ю.Ю.

Поставили на голосування питання щодо доопрацювати даної норми разом з Логойдою В.М.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 5 та 6 порядку денного

СЛУХАЛИ: Суліму В.В., який запропонував перенести питання щодо інформування про роботу Закарпатської митниці ДФС 2015 рік та січень-лютий 2016 року та питання розгляду звернення від ТОВ «Бліцарт Продукціон», СП «Ревайвел-Експрес», щодо можливості закриття сектору митного оформлення (Чоп) митного поста «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці ДФС, який знаходиться за адресою м.Чоп, вул. Приозерна,166., на наступне засідання, так як відсутні керівники митниці.

Запропонував звернути увагу керівника митниці на ігнорування засідання  Громадської ради та нехай ініціює наступне засідання Громадської ради.

ВИСТУПИЛИ:  Пазина Р.О., Пароконна В.В., Кіндрат О.О., Логойда В.М., Митровці І.В., Гадар З. З.,  Бережанського М.М.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 6 порядку денного

СЛУХАЛИ: Суліму В.В., який розповів про звернення, які надійшли до Громадської ради від ТОВ «Бліцарт Продукціон», СП «Ревайвел-Експрес», щодо можливості закриття сектору митного оформлення (Чоп) митного поста «Ужгород – вантажний» Закарпатської митниці ДФС, який знаходиться за адресою м. Чоп, вул. Приозерна,166. звернув увагу присутніх на те, що ліквідація поста принесе великі збитки. Всі суб’єкти, які оформлялись, працюють уже понад 25 років, є сумлінними платниками податків, та держава повинна піклуватися про них і створювати всі належні умови для ведення господарської діяльності та не погіршувати їх.

ВИСТУПИЛИ:  Фленько (представник СП «Ревайвел-Експрес»), який зазначив, що в Чопі працюють великі підприємства, які сплачують податки до бюджету, розвиваються та нарощують своє виробництво. Через сектор митного оформлення  оформлено 1804 машини та декларацій на суму 248 млн грн протягом 2015 року

ВИСТУПИЛИ:  Гадар З. З.,  Бережанського М.М., Пазина Р.О., Суліма В.В., Пароконна В.В., Балуєв С.С.

Суліма В.В. вніс пропозицію звернутися до керівництва Закарпатської з пропозицією збереження та функціонування сектору митного оформлення (Чоп) митного поста «Ужгород – вантажний».

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питань 7 та 8 порядку денного

СЛУХАЛИ: 

Пазину Р.О, який виніс на обговорення  питання щодо обговорення проекту Закону про внесення змін до підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів, розроблений Горватом Р.І.

Проблема «пересічки» та ввезення вживаних транспортних засобів для нашого регіону є дуже актуальною. Нещодавно було блокування кордону, тому це питання набуло чергового резонансу.

Даним законопроектом народний депутат пропонує диференціювати та уніфікувати акцизний збір для вживаних та нових авто. Тому що раніше було введено обмеження щодо віку машин, від чого залежить ставка акцизного збору. Це було введено з метою стимулювання розвитку автомобілебудування в Україні, але на жаль це не вдалось. На сьогодні в Україні є лише три виробники автомобілів, які не дають такого надходження до бюджетів, як би «пересічники» розмитнили свої машини та сплатили акцизний збір. Тому даним законопроектом він пропонує ввести однаковий акцизний збір з машин, які ввозять, тоді і «пересічників» стане менше, і це полегшить роботу митників, що також ліквідує штучні черги на ПП «Ужгород». Громадяни зможуть розмитнювати машини за посильними цінами. Просить підтримати даний законопроект Громадською радою.

ВИСТУПИЛИ: Пазина Р.О., Суліма В.В., Пароконна В.М., Бережанський М.М., Каламуняк М.М., Кіндрат О.О.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

СЛУХАЛИ: Кіндрата О.О., який запропонував підтримати законопроект, розроблений юристами Закарпатської митниці ДФС разом з громадськістю, щодо внесення змін до ст.380 Митного кодексу, зокрема ввезення транспортних засобів на митну територію України терміном на 1 рік без сплати митних платежів. Даний законопроект був переданий Москалю Г.Г.

ВИСТУПИЛИ: Пазина Р.О., Пароконна В.М., Бережанський М.М.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 8 порядку денного

СЛУХАЛИ: Пазину Р.О., який  нагадав про нещодавнє блокування кордону власниками транзитного транспорту, в зв’язку з тим, що митниця почала вимагати попереднє повідомлення в 5-ти денний термін про несправність транспортного засобу.

Гадар З.З. , який повідомив, що у попередні роки працювало багато комісій як і з ДФС, так і прокуратурою, де піднімалося питання недостатнього контролю за переміщенням транспортного засобу громадянами. Разом з тим, митниця почала перевіряти довідки, які надаються громадянами щодо несправності автомобілів. Після блокування кордону та наради у губернатора, була створена робоча група з юристів митниці, ОДА та громадськості щодо розробки законопроекту змін до Митного кодексу. Дані напрацювання були передані голові Закарпатської ОДА, який в свою чергу передав до ВРУ для реєстрації.

ВИСТУПИЛИ: Пазина Р.О., Пароконна В.М., Бережанський М.М., Сакалош Ю.Ю.

З питання 9 порядку денного

СЛУХАЛИ:  Маркуся М.І., який розповів про проблеми строків та порядку подання документів для митного оформлення. В зв’язку з набранням чинності Митного кодексу, строки ці дуже скоротились: з 24 до 4 годин. Але на практиці цей строк часто доходить до декількох днів. Зумовлено це тим, що перевізники, подаючи декларації в письмовій формі, не дотримуються, на думку митниці, порядку подання та реєстрації цієї декларації. Відтак, посадова особа митниці повинна визначитись з комплектністю митної декларації та документів, які потрібно подати для митного оформлення. Цей порядок врегульовано нормативними документами, однак основним питанням є дотримання часових норм. Перевізники часто скаржаться на те, що подали документи до віконечка, а підтвердження, чи поданого комплекту документів немає.

Балуєва С.С., який зазначив, що для різних декларацій є різний комплект документів. Зокрема, відповідно до ч.2 ст 53 Митного кодексу до імпортної декларації подається 8 документів. У разі, якщо не подано всі документи, митниця надсилає електронне повідомлення тому хто оформляє декларацію, де фіксується дата і час затримки митного оформлення. Слід відмітити, що 94% декларацій на Закарпатській митниці подаються в електронній формі.

Гадара З.З., який пояснив, що митниця постійно тримає на контролі виконання часових норм та робить детальний аналіз про який, за результатами моніторингу, інформує центральний апарат.

Крім того,  роз’яснив, як на практиці відбувається подача документів. Якщо документи подаються в електронній формі на сервер митниці, то система автоматично приєднує номер. Якщо документи подаються через термінал (через флешку), то він також автоматично формує квитанцію про дату і час подачі документів. Якщо подається неповний комплект документів, або занижена митна вартість у документах, митником надається картка відмови.

Також наголосив, що існує сервіс «Пульс», де кожен громадян може вернутися зі скаргою щодо роботи митниці. Крім того, зазначив, що якщо у когось є конкретні випадки, то можуть звернутися з письмовою заявою безпосередньо до Закарпатської митниці ДФС.

ВИСТУПИЛИ: Пазина Р.О., Пароконна В.М., Переста Ю.Ю.

Пазина Р.О. запропонував до вивчити дане питання та обговорити на наступному засіданні.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

З питання 9 порядку денного

СЛУХАЛИ: Бережанського М.М., який запропонував щоб Закарпатську область включити до переліку областей, які підпадають до пілотного проекту про виділення коштів на ремонт доріг за рахунок перевиконання планів Закарпатською митницею.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 23;  „проти” – 0;  „утримались” – 0 .

СЛУХАЛИ: Пазину Р.О., який повідомив, що на сьогоднішній день йде реформування податкових органів, зменшується кількість ДПІ та працівників, але функцій ніхто не зменшує.  Тому було б доцільним передати адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та земельного податку органам місцевого самоврядування. На практиці місцеві органи надають списки платників, розносять повідомлення, встановлюють ставки податку,  податок надходить їм, і вони його витрачають.

Пропоную ініціювати передачу адміністрування місцевих податків органам місцевого самоврядування, а апеляційну процедуру залишити за ДФС та судом.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 22;  „проти” – 0;  „утримались” – 1 .

Голова Громадської ради                       Р.О. Пазина

Секретар Громадської ради                    А.В. Дацюк